Waarom een website altijd van toegevoegde waarde kan zijn

Artikel:

Een nieuwe website. Bijna iedere onderneming kan bijna niet meer zonder een website. Of het nu gaat om het voorblijven van de concurrentie, het vergroten van de klantenkring of een extra informatie punt voor potentiele klanten maakt niet zo heel veel uit. Een website is altijd van toegevoegde waarde voor uw onderneming.

Waar content op social-media dagelijks wordt vernieuwd, blijft een artikel of website altijd toegankelijk. Een website is altijd zichtbaar in Google, en Google zal nooit worden vergeten door uw doelgroep. In iedere sector speelt Google een grote rol in het online oerwoud van verschillende aanbieders. En daar wilt u natuurlijk bij staan et uw onderneming! Zo blijft u niet achter op de (online) concurrentie.

Artikel:

Waarom een website altijd van toegevoegde waarde kan zijn

Informatie punt

Naast het feit dat een website altijd zichtbaar is, is het ook een extra informatie punt voor uw potentiele klanten. Op uw website kunt u bijvoorbeeld uitgebreid vertellen over de diensten die u uitvoert met uw onderneming, maar bijvoorbeeld ook wat de kosten hiervan zullen zijn. Op een website kunt u gedetailleerd over uw onderneming vertellen. Wat uw verhaal ook is. Natuurlijk is deze informatie ook relevant voor bestaande klanten, die zullen wanneer ze informatie nodig hebben eerst uw website raadplegen voordat ze contact met u zoeken.

Toegankelijkheid

Middels een website is uw organisatie dag en nacht toegankelijk. Een bezoeker bepaalt immers zelf wanneer hij of zei het internet opduikt om opzoek te gaan naar uw speerpunten van uw bedrijf of organisatie. De kosten van een website zijn relatief laag als deze worden afgezet tegen bijvoorbeeld folders en of radio en tv-reclame. Daarnaast zijn de resultaten van uw website een stuk beter meetbaar dan wanneer u besluit om via andere kanalen uw potentiele klanten aan te spreken.

Uw online visitekaartje

Uw website is uw online visitekaartje. Straalt uw website professionaliteit uit? Dan is de kans wellicht groter dat potentiele klanten kiezen voor uw bedrijf of organisatie. De eerste indruk is immers altijd belangrijk! Zorg er daarom altijd voor dat uw website aansluit bij uw doelgroep. Een kwalitatief slechte website is slechte reclame voor uw bedrijf of organisatie en zal sneller worden verlaten door bezoekers dan wanneer uw website is afgestemd op uw publiek.

Wanneer u diensten levert in plaats van te verzenden producten richt je je voornamelijk op een conversie-funnel. Een funnel is het proces wat de bezoekers van je website moeten doorlopen voordat ze uw producten of diensten afnemen.  Dit proces wil je als ondernemer natuurlijk zo kort mogelijk houden, zodat zo veel mogelijk mensen daadwerkelijk diensten of producten bij u afnemen. Duidelijke teksten en informatie bij uw producten of diensten horen hier uiteraard bij.

Tot slot! De meest voor de hand liggende reden waarom het hebben van een website onmisbaar is: Het maken van winst. Netwerken anno 2020 gebeurt steeds vaker online. En daar is een website een centraal punt in. Naast uw sociale-media kanalen (Die ook door te linken zijn naar uw website) staat uw website centraal voor klanten. Of u nu een online webwinkel begint of uw diensten online verkoopt, een website is een must.

Alle voordelen van een website nog eens op een rijtje

  • Uw online visitekaartje
  • Extra informatie punt voor potentiele en bestaande klanten
  • Duidelijkheid voor de bezoeker
  • Dag en nacht toegankelijk
  • Winst verhogend
  • Aansluiting bij uw doelgroep